کلاس شاهنامه خوانی در تهران توسط استاد بابک مصطفوی

شاهنامه، اثر حکیم ابولقاسم فردوسی توسی (سخن سرای نامدار ایرانی)، یکی از شاهکارترین سروده های حماسی در سراسر جهان است، که تا به امروز به ده ها زبان گوناگون ترجمه شده است.

شاهنامه شامل سه بخش «اسطوره»، «پهلوانی» و «تاریخی» است که در چهار پادشاهی «پیشدادیان»، «کیانیان»، «اشکانیان» و «ساسانیان» روایت می شود. این منظومه ارزشمند برحسب دست نوشته های به جای مانده، در حدود ۵۰ تا ۶۱ هزار بیت دارد که بر وزن «فعولُن فعولن فعولن فَعَل» سروده شده است.

پس از ورود اعراب به ایران، زبان پارسی در ایران دچار آشفتگی و هرج و مرج شد و بسیاری از اسطوره ها و آیین ایرانی، در اثر نفوذ فرهنگ عرب به ایران دستخوش فراموشی و تغییر قرار گرفت. در این هنگامه بود که فردوسی بزرگ اثر ماندگار شاهنامه را به رشته تحریر درآورد و در سرودن آن تلاش کرد تماماً از زبان پارسی بهره برده و کمتر از واژگان عربی استفاده کند، به گونه ای که در این کتاب بزرگ، تنها ۸۰۰ کلمه عربی به چشم می خورد.

با توجه به اینکه شاهنامه چکیده ای است از فرهنگ و تمدن ایران زمین، بر هر ایرانی و پارسی زبانی واجب است که این کتاب ارزشمند را خوانده و آن را درک کند.

برگزاری کلاس شاهنامه‌خوانی در تهران

کلاس‌های شاهنامه‌خوانی در تهران و در محفلی کاملاً دوستانه توسط استاد بابک مصطفوی به صورت هفتگی در حال برگزاری است، علاقه مندان می توانند با ثبت نام و تعیین ساعت، در این کلاسها حضور پیدا کنند.

تعداد جلسات:

دوره‌ها به صورت ترمی و به صورت ماهانه و هفته ای یک جلسه دو ساعته برگزار می شود. (۴ جلسه دو ساعته در ماه)

زمان برگزاری:

کلاس ها معمولاً بعدظهرها و در طول هفته برگزار می شود. (۴ تا ۶) و یا (۵ تا ۷) برحسب ثبت نام

شهریه:

شهریه برای هر ترم ۴۰۰ هزار تومان است

سرفصل ها:

در این کلاس ها روش خوانش، تفسیر و معنی کردن شاهنامه آموزش داده می شود، به گونه ای که علاقه مندان بتوانند پس از پایان هر ترم به بخشی از شاهنامه کاملاً مسلط شده و اعتماد به نفس و توانایی خواندن شاهنامه را در تمامی محافل پیدا کنند.

محل برگزاری:

کلاس های شاهنامه‌خوانی، در انتشارات امیدسخن، واقع در سعادت آباد تهران و در فضای باز می باشد.

در صورت هرگونه سؤال بابت نحوه انتخاب ساعت و یا برگزاری دوره ها، با شماره ۰۹۱۲۸۹۵۹۱۳۲ سرکار خانم رزاقی تماس حاصل فرمایید و یا به بخش ثبت نام مراجعه کرده و آنلاین ثبت نام کنید.

کلاس شاهنامه خوانی